Săptămâna Școala Altfel 22-26 mai 2017 de la Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga” din Constanța, a fost un bun prilej pentru a fi implementate câteva activități din proiectul educativ ,,Inimi fără frontiere pentru migranți’’, proiect premiat cu premiul II de Centrul Rațiu pentru Democrație din Turda, în cadrul concursului ,,Toleranță și conviețuire în spațiul public’’.
Luni, 22 mai 2017, s-a derulat activitatea ,,Față în față – Interferențe culturale”, în colaborare cu Centrul Pentru Resurse Civice din Constanța, la care au participat 30 de elevi din clasele VIII-XI, urmărindu-se crearea unui cadru deschis, prietenos de relaționare directă a elevilor cu refugiații stabiliți  în Constanța, cadru prin care, astfel, să se transmită invitaților aspecte din tradițiile dobrogene. Elevii au vizionat un film tematic despre o familie de sirieni afectați de războiul civil din Siria. A urmat apoi o dezbatere pe marginea filmului, apoi elevii au fost în dialog cu un refugiat sirian, stabilit în Constanța din 2016. Activitatea a continuat cu câteva ateliere de lucru, unde invitații au putut cunoaște câteva aspecte din tradițiile românești, respectiv pictură pe sticlă, confecționare de mărțișoare, brățări, preparate culinare dobrogene, iar în final invitații au asistat la un moment artistic, un dans popular prezentat de doi elevi, și anume  frații Dascălu de la clasa a-IX-a A și B.

Joi, 25 mai 2017, a fost derulată altă activitate în cadrul aceluiași proiect, sub coordonarea prof. de istorie, Mariana Ștefan și Elena Basa, cu tema: ,,Față în față cu diaspora-Exodul părinților’’, unde au fost invitați elevi, părinți, copii cu părinții plecați la muncă în străinătate, părinți care au fost plecați și s-au întors în țară, precum și copiii acestora. Activitatea a avut drept obiectiv cunoașterea unor modalități concrete de integrare a imigranților în alte comunități străine și a urmărit informarea elevilor participanți asupra problemelor de adaptare ale unui imigrant, dar și asupra greutăților întâmpinate de copiii rămași fără părinți în țară. Părinții au intrat în dialog cu elevii, au împărtășit aspecte din experiența trăită în comunitățile străine sau problemele întâmpinate legate de adaptare. Elevii au trăit momente emoționante, unii au adresat întrebări, iar alții au povestit dramele pe care le trăiesc, deoarece nu au părinții lângă ei. Un părinte i-a încurajat pe acești elevi să comunice mai mult cu părinții plecați în străinătate.