Zilele acestea, pe simezele Muzeului de Artă din Constanța, la etajul III, se găsesc expuse 40 de lucrări pe sticlă, dar și desen și ceramică, aparținând micilor artiști care își exersează talentul și imaginația la cercul Palatului Copiilor din Constanța, sub îndrumarea prof. Anca Floriana Deaconu.

La vernisajul expoziției sugestiv intitulate „Copilărie, joc, culoare“, eveniment organizat în dar chiar de  Ziua Copilului, prof. Roxana Mitan, directorul Palatului Copiilor, declara că selecția acestor lucrări a fost una foarte grea, pentru că cercul de pictură și design vestimentar este frecventat de aproape 200 de copii și tot atâtea talente… ascunse.

Și pentru ca momentul să fie unul complet, așa cum se organizează la vernisajele cu ștaif, micuții au fost onorați de prezentarea lucrărilor chiar de către muzeograful Geta Deleanu: „Nu este pentru prima dată când Anca Floriana Deaconu vernisează lucrări ale copiilor pe care îi îndrumă. Prima expoziția a prezentat-o la colecția Ion Jalea, în urmă cu câțiva ani. Apoi, a mai realizat o expoziție la Galeria Museion, a avut și expoziții personale, iar aceasta mi se pare că este a treia sau a patra. Și deja se vede progresul. Dacă la începuturi lucra pe carton, acum lucrează cu copii mici pe sticlă, ceea ce comportă dificultăți mai mari. Pentru că, pe de-o parte, trebuie să ai grijă de copil cum se comportă cu lucrarea, să nu se accidenteze. Apoi trebuie avută în vedere tema și culoarea cum este pusă pe sticlă, pentru că ea se întoarce pe partea cealaltă și ce rămâne prima dată pus, aceea reprezintă lucrarea. Este o temă foarte grea, ceea ce și-a propus Anca Floriana Deaconu, și anume pictura laică pe sticlă cu teme foarte diverse, dar și cu mult suflet. Este o mare bogăție și diversitate, de la flori, animăluțe, compoziții, mici orășele, imaginația lor zburdă și chiar fiecare lucrare în parte este o poveste magică. Faptul că doamna Deaconu acordă o atât de mare importanță educației plastice a elevilor este un lucru extraordinar, pentru că în copii investim: în talent, în cunoaștere, în valoare în definitiv“.