Pentru a putea înțelege de ce sunt mândri profesorii și elevii de actualele activități desfășurate la Școala Gimnazială „Nichita Stănescu” din Mereni, trebuie să ne întoarcem cu 10 ani în urmă, atunci când s-au pus bazele unei interesante colaborări.

Așadar, în anii scolari 2008-2009 si 2009 – 2010 (semestrul I) s-a desfasurat in cadrul Scolii Gimnaziale “Nichita Stanescu“ Mereni proiectul de activitate extracurriculara TRADITII ROMANESTI SI JAPONEZE. CULTURA, ARTA SI CIVILIZATIE, parte a proiectului educational si cultural-artistic national INTERCULTURALITATE ROMANO – JAPONEZA. Initiativa organizarii si desfasurarii unui proiect cu aceasta tema in cadrul scolii,  ii revine Societatii de Haiku, Constanta reprezentata de presedinte, d-na prof. Aurica Vaceanu, care in anul scolar 2007-2008  a indrumat  elevii claselor gimnaziale de la Scoala structura Osmancea (astazi Scoala Primara nr.1 Osmancea) in cunoasterea si realizarea poeziei japoneze haiku. Cateva dintre realizarile elevilor au fost publicate in revistele “Meguro” – Japonia si “Albatros – Constanta, Romania (2008).

Au fost promovate elemente de cultura, arta si civilizatie nationala si universala prin activitati curriculare (la ore de istorie, geografie, limba si literatura romana, abilitati practice, consiliere si orientare) si extracurriculare (dezbateri, lectii demonstrative de origami, ateliere de creatie si expozitii, spectacole, etc).

Dintre activitatile  enumar :

  • proiectul interdisciplinar GEOGRAFIA, CULTURA SI CIVILIZATIA JAPONIEI si activitatea extracurriculara JAPONIA – TARA SOARELUI RASARE. JURNALUL UNEI EXCURSII IMAGINARE (martie 2009, Scoala Gimnaziala “Nichita Stanescu”Mereni);
  • activitate extracurriculara SARBATORI SI MESTESUGURI POPULARE, ORIGAMI care au cuprins lectii demonstrative, ateliere de creatie, concursuri si expozitiile MARTISOR SI ORIGAMI (martie 2009, Scoala Structura Osmancea), ORIGAMI (iunie 2009, Scoala Mereni);
  • spectacolul SARBATORILE DE PRIMAVARA LA ROMANI (martie 2009, Scoala Structura Osmancea);
  • lectia la disciplina Abilitati practice RAMA DE TABLOU. TEHNICA ORIGAMI (martie 2009, Scoala Structura Osmancea);
  • activitatea sezatoare TRADITII DOBROGENE VAZUTE PRIN OCHI DE COPIL si spectacolul PLAIURI DOBROGENE (noiembrie 2009, Scoala structura Osmancea);
  • activitatea sezatoareTRADITII DOBROGENE DE ZIUA SF. AP. ANDREI (decembrie 2009, Scoala Mereni);
  • spectacolul “VINE, VINE MOS CRACIUN!” (decembrie 2009, Scoala Gimnaziala “Nichita Stanescu” Mereni);
  • activitatea CULTURA, ARTA SI TRADITIE JAPONEZA. CEREMONIA CEAIULUI (decembrie 2009, Scoala Structura Osmancea).

Si-au desfasurat activitatea elevi din clasele I-VIII (125) coordonati de cadre didactice (15) si parinti (4). Activitatile s-au desfasurat in prezenta spectatorilor alcatuiti din invitati speciali, colegi, cadre didactice si parinti.

La aproape 10 ani distanta, elevii clasei a VI-a B, coordonati de profesor Dobrila Gabriela au organizat si desfasurat activitatea JAPONIA IN IMAGINE SI CUVANT. CEREMONIA CEAIULUI (07.06.2018).

Principalele momente au fost :

  • primirea oaspetilor in Casa ceaiului – CHASHITSU;
  • discursul d-nei profesor Caraiani Veronica, directorul Scolii Gimnaziale “Nichita Stanescu” Mereni;
  • discursul d-nei profesor Dobrila Gabriela, coordonatorul activitatii;
  • desfasurarea ceremoniei ceaiului – CHANO -YU ;
  • prezentarile elevilor cls a VI-a B :
  • Jitaru Maria, KIMONO-ul, traditie si arta
  • Jitaru Robert, Floarea de cires si SAKURA
  • Badea Daniei, Artele martiale (KATA ASHIHARA)
  • Paun Raluca si Nedelcu Bogdan, Anime
  • Eliza Arapasu, Diana Ilias, Maria Jitaru, Georgiana Lisita, Catalina Malanca, Malaescu Bianca, Maria Negarnac, Expozitie de produse specifice civilizatiilor japoneza si romana
  • discursul d-nei profesor Vaceanu Aurica,   presedinte Societatea Haiku Constanta;
  • festivitate premiere organizatori, elevi, cadre didactice si invitati

Tema principala a activităţilor iniţiate si desfasurate in cadrul acestui proiect este educarea in spiritul cunoasterii si a pastrarii traditiilor. De ce o asemenea tema? Influenta modernizarii societatii contemporane, amplificata si de numeroasele descoperiri stiintifice si aplicatii tehnice, se simte si in traditii. Noua adultilor – parinti si cadre didactice, ne revine obligatia morala de a insufla tinerei generatii – copiilor, dragostea pentru traditiile locale, nationale si universale.
Obiective activitatii sunt:

  • sa cunoasca, sa identifice si sa explice elemente de cultura, arta si civilizatie romano-japoneze;
  • sa dezvolte gustul pentru lectura si cunoastere;
  • sa formeze capacitatea de creativitate;
  • sa dezvolte simtul estetic in cadrul activitatilor de creatie si de selectie a lucrarilor originale;
  • sa dezvolte deprinderi de munca individuala si in grup;
  • sa releveze unitatea in diversitate multiculturala.

PROFESOR DOBRILA GABRIELA

PROFESOR VACEANU AURICA

PROFESOR CARAIANI VERONICA