Asociația “Ține de Noi” împreună cu Fundația Hanns Seidel – România, Universitatea din București, Oracle Academy, Organizația Umanitară Concordia, World Vision România, Asociația AD-REM, Asociația MasterPeaceRO vă adresează invitația de a participa la cea de-a IV-a ediție a Conferinței Naționale în domeniul Educației, care va avea loc pe 11 septembrie, începând cu ora 10, în Aula Magna a Facultății de drept din cadrul Universității din București.
Evenimentul este realizat în colaborare cu Asociația ROI, Let’s Do It Romania, Asociația „Educația pentru toți”, Federația Coaliția pentru Educație, Asociația Română de Literație, Asociația „Hai să Facem”, Asociația InEdu, Asociația Euroteens, Centrul pentru Politici Educaționale și Emedialab Agency.

În cadrul conferinței vom evalua sistemul educațional românesc dintr-o perspectivă europeană, prin realizarea unei radiografii asupra unor puncte nodale, cum ar fi formarea cadrelor didactice, nivelul de digitalizare al învățământului românesc, dar și pașii premergători digitalizării, printr-o analiză realistă a resurselor materiale de care dispun școlile în prezent, profilul absolventului de liceu, incluziunea.

Conferinţa va fi urmată în acest an de șase panel-uri secundare care se vor desfăşura în paralel și care vor trata tematici specifice. La aceste ateliere sunt invitați să participe specialiştii implicaţi, dar și orice persoană interesată de unul din cele șase domenii, beneficiari direcți sau indirecți:

  1. Școala incluzivă – utopie sau  realitate a învăţământului românesc – moderat de către World Vision România prin Mariana Arnăutu
Prin participarea la acest panel, participanții vor dobândi abilități de lucru care vizează: însușirea unor concepte de bază despre educație, incluziune și participare școlară, semne de avertizare în abandonul școlar, comunicare și lucrul în echipa, utilizarea unor instrumente de autoevaluare la nivel de școală/ comunitate și de structurare a unui plan de dezvoltare educațională atât la nivel de acțiuni individuale, cât și la nivelul întregii școli și a comunității în vederea includerii tuturor copiilor în școală, cât mai ales pentru a preveni abandonul școlar de la vârste mici.
  1. Momentul  critic al învățământului profesional din Romania. De la intervenții punctuale, la politici publice! – moderat de către Organizația Umanitară Concordia prin Diana Certan și Simona Crisbășanu și Federația Coaliția pentru Educație prin Daniela Vișoianu
În cadrul acestui panel ne propunem să: informare privind recentele modificări legislative și stadiul de implementare/cum scalăm exemple de bună practică de la intervenții individuale la nivel de politici publice/atragerea de membri pentru formarea unui grup de lucru care să formuleze documente de poziție și propuneri de soluții și politici publice în domeniu, ce își va desfășura activitatea cu sprijinul Coaliției pentru Educație.
  1. Planurile cadru – verigă esențială între “ce – cât – cum și de ce învață elevii din ciclul liceal”– moderat de către Asociația Educația pentru toți prin Paloma Petrescu, Gabriela Guțu și Elena Constantin.
În cadrul panel-ului discuția va fi axată pe planurile-cadru ca o expresie a competențelor necesare mileniului III. Vom lua în discuție conținuturile învătării, tehnicile de învățare și pregătirea pentru calificările și competențele necesare.
  1. Calitate și reformă în învățământul universitar – moderat de către Gabriel Bădescu
În cadrul acestui panel ne propunem să dezbatem propunerea de politică publică redactată sub coordonarea lui Gabriel Bădescu, despre “Reforma învățământului superior în România: propuneri de schimbări pentru un sistem onest, eficient și incluziv”.
  1. Calitatea profesorilor și metode de evaluare – moderat de către Șerban Iosifescu, președinte ARACIP, intervenient Centrul pentru Politici Educaționale, prin Daniela Alexe și Alexandra Anton
În cadrul acestui panel se vor discuta în special următoarele teme: Cum influențeaza evaluarea profesorilor calitatea educației?/ Cum schimbă noile tehnologii / inteligența artificială rolul profesorului?/ Cum devin profesorii campionii schimbării în educație?
  1. Alfabetizarea funcțională a elevilor – Abordare colaborativă la nivelul școlii – moderat de către Liliana Romaniuc
În cadrul acestui panel se vor discuta în special următoarele teme: Alfabetizarea funcțională și competențele de literație la toate disciplinele de studiu/Evaluarea competențelor de literație ale elevilor/Strategii de predare și învățare pentru dezvoltarea competențelor de literație.

Sunt invitați să participe toți actorii din sistemul educațional, pentru a reprezenta, din perspective diferite, sistemul de educaţie: profesori, elevi, părinţi, specialişti în educaţie din societatea civilă sau din instituţii publice.

Participarea în cadrul acestei conferințe este gratuită.

Pentru a vă înscrie, transmiteți un email la adresaoffice@tinedenoi.ro

Program panel principal:

10:30 – 10:35 Răzvan Orășanu
10:35 – 10:45 Mircea Dumitru
10:45 – 10:55 Sorin Mîndruțescu
10:55 – 11:05 Alexandra Anton
11:05 – 11:20 Gabriel Bădescu
11:20 – 11:30 Diana Certan
11:30 – 11:45 Petru Apostoaia
11:45 – 11:55 Andrei Popescu
11:55 – 12:40 Sesiune de întrebări și răspunsuri

Moderator: Răzvan Orășanu

Panel-urile secundare vor începe la 13:00 și se vor desfășura în paralel în intervalul orar 13:00 – 14:30.

În ultimii trei ani, sub diverse formule organizatorice, cu sprijinul Fundației Hanns Seidel, al Federației Coaliția pentru Educație, au fost organizate trei ediții ale conferinței, aducând laolaltă în total peste 600 de actori relevanți din domeniul educației: profesori, reprezentanți sindicali, directori, reprezentanți ai Ministerului Educației și agențiilor din subordine, precum și un număr de persoane publice implicate în decizii asupra sistemului educațional, dintre care și Președintele României și Ministerul Educației.

Asociația “Ține de Noi” este o organizație care își propune să creeze comunități active în domeniul politicilor publice economice, educaționale și în domeniul energiei și constituirea unui spațiu de dezbatere în societate legat de problemele guvernării României. Obiectivul principal este de a crea în jurul acestei organizații un adevarat laborator de idei orientate spre societate și un nucleu pentru politici publice viitoare. Promovăm valorile democratice și euro – atlantice ca o șansă pentru modernizarea României.