Vreți să știți cum arată programul aproape zilnic al unui profesor cu funcție de conducere? Dacă aveți timp și răbdare, citiți mai jos exemplul de vineri, 1 mai, că doar a fost ziua muncii! Încep cu pregătirea lecțiilor on line. Îmi ia mult timp. Ore în șir lucrez în fața laptopului: caut materiale, adaptez vocabularul ptr elevi, fac propriile materiale ppt. ptr fiecare lecție, cât mai atractive, concep fișe de lucru, transform materialele din ppt. sau word in jpg. să poată fi văzute de elevii care lucrează pe telefon si nu au aceste aplicații instalate, creez teste pe platforma. Și toate acestea pentru cele 5 clase la care predau două obiecte de studiu (biologie și optional Educație ptr protecția mediului).Tot online, cu ochii obosiți, verific răspunsul elevilor la fișele de lucru, trimit răspunsuri personalizate si încurajatoare, verific fișele refăcute de elevii cărora le-am pus la status “de refăcut, fișă incompleta sau incorectă”. Ignor durerea de spate și de cap, și zâmbesc cu satisfacție la răspunsurile lor care imi dau puterea să continui. Se termină activitatea destinată elevilor. Abia îmi mai simt spatele, dar, asta e! Ochii mă ustură, șoldurile înțepenite mă dor, iau pastile, mă mișc puțin să mă dezmorțesc, apoi revin pe laptop. Centralizez raportările colegilor. Trei nivele de învățământ: preșcolar, primar (aici rapoartele sunt săptămânale ) și gimnaziu. Pe zi ce trece, la gimnaziu, stăm din ce in ce mai bine.Tot mai mulți elevi acceseaza platforma. Nu mi-a trimis un coleg. Decât să aștept raportul lui, mai bine deschid aplicația și verific dacă a postat tema și câți elevi au răspuns pe platformă. Poate mai are și elevi care au lucrat pe whats app. Nu am de unde să stiu. Are lecția postată si răspunsuri din partea elevilor. Răsuflu ușurată. Îi fac eu raportul.Transform centralizarea raportului în pdf. Îl postez pe grup. Diriginții vor atenționa elevii si părinții celor care nu au intrat pe platforma sau le va trimite un mesaj de felicitare din partea mea celor mai activi! Ce mai am de făcut? Îmi ia cel putin un minut să mă adun.1.Raportare ISJ: acces la dispozitive și ceva la normare salarizare. Verific cine mi-a trimis situația. Gata, am trimis! 2. Baza de date potențiali beneficiari ai unui laptop donat de organizația Salvati Copiii in cadrul Campaniei “Fondul de urgenta-coronavirus susținem educatia laptopuri pentru copiii/elevii din comunitățile Ciocârlia, Cuza Voda din jud. Constanta; Facaieni, jud. Ialomita”, campanie finanțată de Grupul EDP RENEWABLES Romania ENVIRONMENTAL”. Reamintesc celor care nu mi-au răspuns încă. Centralizez. Fac pdf și postez pe grup spre verificare. Este corect! Acum încep să fac proceduri de lucru pentru depunerea și selecția dosarelor cu respectarea ordonanțelor militare. Îmi ia destul timp. Urmează, Consiliu de administrație ptr aprobarea documentelor la care am muncit astăzi. Încep consiliul on line. Aprobăm procedurile, apoi informez membrii comisiei de selecție.Trec la pregătirea dosarului Campaniei de donație, că trebuie să fie și in format letric, nu doar electronic! Printez toate documentele: adresa de solicitare, răspunsul Organizației și documentele primite de la ei, procedurile aprobate de Consiliul de administrație al școlii….Cât este ceasul? Vaiii, ce târziu este! Ce mai am de făcut? Să actualizez fișele de post și de evaluare, să fac planul de intervenție la nivelul școlii (conform OMEN 4135/21.04.2020 și ținând cont de cel al ISJ) și lista poate continua. Le las pe mâine. Totuși, un mesaj de destindere ptr colegi, nu strică! I-am înnebunit astăzi cu atâtea solicitări. Muncitori cum îi știu, sigur imi răspunde cineva la ora asta! Și răspunsul apare… Să mai zică cineva că profesorii sunt trântori, ca in mediul rural nu se muncește !

Prof. Cati NICOLAE,

directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 Ciocârlia